16 juni, 2009

En natt på hotell Sjukhus i Borås!

För några nätter sen tänkte jag å Alexander att vi skulle ta in på hotell å mysa lite... sagt å gjort, vi ringde sjukvårdsupplysningen å frågade hur sjuk man var tvungen att vara för att man skulle få sova en natt på Borås lasarett.
Dom frågade oss om de var något fel på oss, jag svarade att nä, de väl inget större fel förrutom att lillkorven ( Alexander) hade fått lite prickar som såg ut som stora feta övermogna finnar och att han hade svårt för att äta och dricka. Frågan jag fick från ( som jag kan tänka mig var STOR, fet, gammal dam med sunkiga kläder och som jag tror att hon inte hade någon man) om han var pigg å glad och om han fått alvedon... njae, alvedon har han fått men han vill ju inte direkt hoppa i studsmattan...
Vi fick iallafall komma in å träffa en som hade hand om rummen på hotellet, vi fastnade för ett som hade STOR tv, 2 sängar som dom körde in medans vi tittade på ( jag tycker de va riktigt bra service) toaletten låg precis utanför dörren bredvid där dom hade en STOR vagn med massa dricka, saft, kaffe, te och vatten. Ja, allt var gratis. Gratis e gott. Efter en stund kom (ägaren som jag tror) en kvinna i ung ålder in och frågade om allt va bra. Vi sa att vi behövde nog lite vätska till lillkorven och frågade om hon hade nåt bra piller till halsont... Hon var så trevlig (hon hade nog en man...) korven fick vatten rätt genom handen, då de var så sent d å han säkert inte skulle orka att dricka själv han fick oxå lite godis som hon kallade det för halsen.
På morgonen, efter en lång god sömn på det fina hotellet kom en annan kvinna in å frågade vad vi ville ha till frukost ( jag säger bara service!!!) In kommer hon med värsta STORA brickan med mat. Namnam! Lillkorven fick glass till frukost, 2 stycken tillåmed. Vi lämnade lite blod som tack för hjälpen å fick till svar att-
Ja, de e ju inte så farligt med Alexander han har bara ( håll i er nu) halsfluss, feber, svinkoppor, öroninflamtion, vätskebrist och blåsor i munnen. ( har aldrig vart med om blåsor i munnen tidigare å de va ingen rolig syn... tanköttet blödde å de bara rann nerför kinden)
Tack för bra service och för nattskjortan jag glömde hemma. ( jag tycker nog att dom kunde erbjuda tandborste å tandkräm för vimmsiga, glömska, slitna föräldrar)
Jag kan varmt rekomendera detta hotell om man behöver komma hemmifrån lite.
Må gott
( för de gör vi snart)
Linda
ps. stavfel å dylikt bjuder jag på ds.

Inga kommentarer: